In de aanpak en begeleiding van faalangst is het belangrijk om een totaalaanpak te hanteren.
In de begeleiding is het nodig om te werken rond de gevoelens, gedachten en het gedrag dat faalangst met zich mee brengt.
Kinderen en jongeren leren door ervaring, in deze opleidingsdag krijg je activerende, ervaringsgerichte en creatieve oefeningen en werkvormen aangeboden.
Deze opleidingsdag biedt je handvaten en uitgewerkte oefeningen om aan de slag te gaan rond de faalangstmechanismes. De opleiding bevat geen theorie. De aangereikte methodieken en oefeningen zijn toepasbaar binnen school, therapie en of leefgroepenwerking.
Inhoud
- Faalangst?
- Faalangst en stress?
- Emoties
- Anders denken
- Anders leren doen:
- Vermijdings- en controlegedrag
- Doelgericht gedrag
- Studiemethode
- Relaxatie oefeningen
Voorwaarden
Voorkennis over faalangst is nodig om deze opleiding te kunnen volgen. Om deze opleiding te volgen is het belangrijk dat je reeds werkt met de doelgroep (kinderen en jongeren).
De opleiding gaat door vanaf 5 inschrijvingen.
Doelgroep
Deze opleidingsdag is een echte aanrader voor opvoeders, leerlingenbegeleiders, zorgcoördinatoren, CLB- medewerkers, psychologen, therapeuten en coachen.
Inzicht en kennis rond faalangst is nodig om deze opleidingsdag te kunnen volgen. Je kan hiervoor de webinar rond faalangst volgen:
Meer informatie rond de webinar “Faalangst en zelfvertrouwen bij kinderen en jongeren” vind je via de volgende link:
Webinar rond faalangstDocent
Deze opleiding wordt gegeven door Ada Van Moorhem, kinderpsychotherapeute. Ada is gespecialiseerd in integratieve psychotherapie bij kinderen, jongeren en volwassenen. Vanuit haar jarenlange ervaring in het therapeutisch werken geeft ze op een gepassioneerde manier haar kennis en ontwikkelde interventietechnieken door.
Ada Van Moorhem is psychotherapeute, supervisor en docent in meerdere opleidingen. Vanuit het werken met kinderen en jongeren werkte ze een ervaringsgerichte en activerende manier van het integratief denken uit.