
Omschrijving
Veel kinderen krijgen de diagnose hoogbegaafdheid, dyscalculie, dyslexie, DCD, Dyspraxie, ADHD, ASS… Dit wordt vaak gezien als een stoornis, maar is dit wel correct? Of hebben deze kinderen een andere manier van informatie verwerken? Naast moeilijkheden werken deze kinderen/jongeren hun hersenen anders en hebben ze andere talenten.
In deze lezing zoemen we in op volgende thema’s:
- Dyslexie/dyscalculie/ASS….
- Neurodiversiteit
- Stoornis of talent?
- Ondersteunende tips voor in de klas
- Inzetten op executieve functies
- Tips en trics voor thuis
Voor wie
Deze lezing is een grote aanrader voor leerkrachten (lager en secundair), leerlingenbegeleiders, zorgcoördinatoren, CLB medewerkers, studiebegeleiders, coachen, opvoeders en therapeuten.
Spreker
Ada werkt reeds 20 jaar als hulpverlener en therapeut met baby’s, kinderen, jongeren en volwassenen. Ze heeft veel ervaring in het begeleiden en ondersteunen van personen met leer- en/of ontwikkelingsstoornissen. Hierbij vertrekt ze vanuit de krachten en talenten van het individu.
Waar gaat de sessie door?
Online via zoom
Een zoom-link naar de online sessie wordt ten laatste 24u op voorhand via email naar u gecommuniceerd.
De webinar kan tot 2 weken na de uitzending herbekeken worden!
Inlichtingen over de lezing?
Meer inlichtingen kunnen bekomen worden via info@deleidraad.be