Omschrijving
Kinderen met AD(H)D hebben het vaak moeilijker in klassituaties: ze zijn snel afgeleid, kunnen niet lang stilzitten, zijn impulsief, verstoren de les, prutsen, storen medeleerlingen, vergeten hun materiaal, zorgen voor ruzie op de speelplaats….
In deze lezing krijg je naast een theoretisch kader vooral ook een overzicht aan tips en ondersteunende maatregelen. Deze zijn inzetbaar zowel in het lager onderwijs als in het secundair.
Inhoud
- AD(H)D?
- Neurodiversiteit
- Maatregelen en tips voor in de klas
- Maatregelen en tips tijdens de pauze
- Inzetten op executieve functies
- Hulpmiddelen voor in de klas
Voor wie?
Deze lezing is een grote aanrader voor leerkrachten (lager en secundair), leerlingenbegeleiders, zorgcoördinatoren, CLB medewerkers, studiebegeleiders, opvoeders en (groot)ouders.
Spreker
Ada Van Moorhem werkt reeds 20 jaar als hulpverlener en therapeut met baby’s, kinderen, jongeren en volwassenen. Ze heeft veel ervaring in het begeleiden en ondersteunen van personen met leer- en/of ontwikkelingsstoornissen. Als psychotherapeute doet ze ook vaak aan studiebegeleiding en werkt hierbij ondersteunende maatregelen uit voor de school. Hierbij vertrekt ze vanuit de krachten en talenten van het individu.
Waar gaat de sessie door?
Online via zoom
Een zoom-link naar de online sessie wordt ten laatste 24u op voorhand via email naar u gecommuniceerd.
De online lezing kan tot 2 weken na de uitzending herbekeken worden!
Inlichtingen over de lezing?
Meer inlichtingen kunnen bekomen worden via info@deleidraad.be